Hova tart a kávé ipar 2019-ben?

kave-2019.jpg

Az a kávé, amelyet ma fogyasztunk, már nem egyszerű kávé. Akár észreveszed akár nem, a kávé is folyamatosan fejlődik. Ha csak a Starbucks kávézókat nézzük, amelyek Budapesten lassan minden sarkon ott vannak, láthatjuk, hogy mindig van egy új frappuccino

(és akár tetszik,akár nem, ennek származási helye az Egyesült Államok, ami egy rendkívül koffeines ország).

Persze vannak más országok is, ahol az emberek rengeteg kávét fogyasztanak. Köztudott, hogy ilyen például Finnország, Norvágia és Hollandia is. Ehhez képest mi az erős középmezőnybe tartozunk.

2018-ban nagyon sok olyan kávés trend volt, amelyek szépen lassan változtak, alakultak és rengeteg újdonságot adtak a kávé iparnak.

És, hogy hova fognak ezek vezetni 2019-ben? Mielőtt még tovább mennénk, tudnotok kell, hogy miről szól a kávé "harmadik hulláma".

A kávé harmadik hulláma

Azt már tudjuk, hogy a második hullámú kávézás a luxus életmód érzését hozta el mindenkinek, amit a társadalom nagyon szívesen fogadott. A második hullám azonban nem volt hatással arra, hogy az emberek hogyan itták a kávéjukat, főleg a különleges kávékat.

kave-trendek.jpg

A harmadik hullám ilyen szempontból nagyon más lesz, és nagyon sok új áttörést fog eredményezni. Nézzük csak, mik az előzményei:

Közvetlen kereskedelem

Akkor történik közvetlen kereskedelem, amikor a kávépörkölő közvetlenül a termelőtől veszi a kávébabot. Van, hogy még személyre is lehet szabni, a kávé pörkölők eldönthetik, hogy hogyan legyenek elültetve a babok, ha értenek a kávé termesztéséhez. A közvetlen kereskedelem azonban nem jelenti azt, hogy a közvetítőt teljesen kihagyják a folyamatból. Ez a főzési módszerek terén is hatással lehet a minőségre, a fenntarthatóságra és a kísérletezésre.

Kísérleti marketing a vevőkkel

A vevőszolgálatok és ebből fakadóan a vásárlói élmény sokat fejlődött az utóbbi időben. Minden a vásárlókról szól manapság, ugyanis ők azok, akik majd visszajelzést adnak a termékekről akkor, és amikor csak akarnak mindenféle közösségi média és az internet segítségével. Azt is figyelembe kell venni, hogy bárki láthatja a kommentjeiket, és így befolyásolhatják a potenciális vevők vásárlási döntéseit. A folyamat jó értelemben onnan keződik az kereskedő részéről, hogy válaszol a visszajelzéseikre. Érdemes ezt úgy tennie, hogy egy történetet ad elő a kávéról. A lényeg, hogy a vállalkozást keverje a személyes érintettséggel is (a fogyasztó és a reggeli kávéja közötti kapcsolatával). De erről a marketing fogásról olvassatok inkább a profik oldalán.

Minden generációt összehozni

Végeztek már ezzel kapcsolatban kutatásokat és egészen meglepő, hogy a leggyorsabban a 13-16 éves kávé fogyasztók mennyisége nő (Y generáció). Emellett a 90-es évek során születettek fogyasztják a legtöbb kávét. Például az Egyesült Államokban ez a két generáció fogyasztja el az össze kávé 44 százalékát. Ezekhez a generációkhoz tartozók versenyeznek azért, hogy mielőbb megszerezzék, kipróbálják a legújabb trendeket, kávéfajtákat, kompozíciókat a kávézókban.

amerikai-kavefogyasztok.jpg

Több szirup, édesítő és krémek

frappuccino.jpg

Nehéz ezt leírni, de ha egy kicsit utána nézel, hogy mi megy a frappuccinókba, talán mást választasz. (mindenféle krém, cukor, szirupok és még sok olyan dolog, ami segíthet felébreszteni, felpörgetni vagy amely akár el is szívhatja az engergiád egy pár órával azután, miután megittad)

A kávépörkölők és kereskedők ezt teljes mértékben kihasználják. Az a tény, hogy ez a generáció egyaránt imádja az erős fekete kávét és a mennyeien édes kevésbé igazi kávékat, új játékteret nyit számukra.

kave-szirupokkal.jpg

Hogyan tudnak ezzel játszadozni a kereskedők és pörkölők? Egyszerűen úgy, hogy úgy variálják a kávét, hogy alacsonyabb legyen a savassága, és így könnyebben lehessen keverni az édesítőkkel, szirupokkal és krémekkel.

Gombák a pohárban

Emlékezz, melyik generációban élünk. Igyekszünk minél tudatosabban táplálkozni. Törődünk azzal, hogy mi van a testükben, ill. hogy mit viszünk be valamilyen táplálék formájában. Bármily furcsán is hangzik, a gombák a kávénkban erősíthetik az egészségünket úgy, hogy fogysztás közben nem tűnik nagyon másnak, mint a többi, normális kávé.

ganoderma.jpg

A gombás kávé (ganoderma) most érte el a csúcsát, és ma az egyik legnépszerűbb kávénak számít a világában.

A hidegen főtt kávé

Mi is a jeges kávé ha van hidegen főtt kávénk? Ez most nagyon népszerű és a legtöbb kávézó manapság létrehozta már a saját keverékét. Az egyik nagyon pozitív tulajdonsága a hidegen főtt kávénak, hogy könnyen lehet elkészíteni elvitelre is. Így bárhova magaddal viheted, ha szükséged van egy kis koffein löketre és hirtelen nincs más kéznél. Azt észben kell tartani, hogy a hidegen főtt kávé koffein tartalma sokkal magasabb mint a szokásos kávnak, méghozzá az elkészítési folyamat miatt.

Buborékos kávé

Már a nevétől is szinte csikiz a torkunk. A buborékos kávé az eszpresszó és a tonik keveréke, amely egy nagyon frissítő ital. Hasonlít az üdítőitalokhoz, de jóval kevesebb cukorral. Jobb lesz az íze a kávénak tonikkal, ha nem akarsz bele cukrot tenni. Ezért a trendért jelenleg megőrülnek New Yorkban.

kave-tonikkal.jpg

Kreálni valamit

2018-ban nagyon sok kávézó versenyzett egymással, hogy boldogok és elégedettek legyenek a vásárlóik. Különböző módszerekkel próbálták elérni – kedvezmények, személyes kapcsolatok kialakítása, hűségprogramok segítségével – hogy a vásárlók újra és újra visszatérjenek. Emellett több másféle marketing stratégiát használnak arra, hogy mindenféle fogyasztót vonzzanak be.

kulonleges-kave.jpg

Többen igyekeztek egyedinek számító (de élvezhető) saját terméket előállítani, legyen az egy különleges pörkölés, vagy egy kávékompozíció.

Téged hova visz el a kávéipar 2019-ben?

Számos kávéval kapcsolatos trend jelent meg 2018-ban, és mindannyian kiváncsiak vagyunk, hogy mi vár majd ránk 2019-ben. Egyre több ember kedveli majd meg a kávét és sokan fognak a kávén keresztül kapcsolatokat kialakítani.

coffee-shop.jpg

Nem beszélve a közösségi média erejéről, talán még érdekesebb italok jelennek majd meg, még szofisztikáltabb csomagolással és színekkel. Sosem lehet tudni!

(fotók: pixabay)